KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka klauzula informacyjna znajduje się w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Język angielski

WITAJCIE PRZEDSZKOLAKI

22-26 czerwiec 2020r.

 

RYBKI

ŻABKI  i   WIEWIÓRKI

MOTYLKI

Kochani !

To już prawie wakacje ! Na koniec naszych spotkań, przywitajmy lato piękna kolorowanką.

Zapamiętajcie jak nazywa się ta ulubiona pora roku – LATO czyli SUMMER /samer/ !

Link do pracy: https://1drv.ms/w/s!Ar9XNzHy99jBhxX7m0SrYKPbUDnC?e=pHGwA2

MOTYLKI mają jeszcze specjalna wakacyjną stronę w swoich książeczkach – str.55.

Happy summerholidays !!!  Życzę wszystkim udanych wakacji !!!

15-19 czerwiec 2020r.

RYBKI

Przypomnijcie sobie nazwy poznanych ostatnio zwierzątek, będziemy się zastanawiać co mogą jeść.

W tym celu proszę rozwiązać załączoną kartę:

Link do materiałów: https://1drv.ms/w/s!Ar9XNzHy99jBhxSYgBT09y0rmY2m?e=T8B3xa

ŻABKI  i   WIEWIÓRKI

Pamiętacie o naszych pojazdach? Otwórzcie książeczki na str. 75 – naszym zadaniem jest sprawdzić, którym pojazdem PlayBox dojeżdża codziennie do szkoły?

Możecie również rozwiązać zagadki na str. 76 i 77. Na koniec wytnijcie wszystkie pojazdy – str. 79 i można się bawić.

MOTYLKI

Jesteśmy w podręczniku na str. 52, czeka tu na Was zagadka – na pewno poradzicie sobie z jej rozwiązaniem. A potem możecie przygotować karty (pokazane na str. 53), które są w teczce, ze zwierzątkami, możecie je dowolnie pokolorować.

8 -12 czerwiec 2020r.

RYBKI

Poznajemy zwierzątka, na początek poznamy :

królik – a rabbit

pies – a dog

kot – a cat

ptaszek – a bird
Popatrzcie na obrazek i narysujcie w pudełku ulubione zwierzątko.

Link do materiału: https://1drv.ms/w/s!Ar9XNzHy99jBhxPydpkml5A9HI3w?e=Uxr69e

ŻABKI  i   WIEWIÓRKI

Przed nami ostatnia część podręcznika , będziemy uczyć się o pojazdach:

A scooter – hulajnoga

A motorbike – motor

A tractor – traktor

A bus – autobus

A bike – rower

Proszę otwórzcie książeczki na str. 71 i pokolorujcie wszystkie pojazdy.

Sprawdźmy jeszcze co dzieje się na stronach 72 i 73 – hmmm… – mamy problem , jak widzicie pojazdy nie mają wszystkich kół – przyklejcie właściwie koła.

MOTYLKI

W czerwcu rozwiążemy jeszcze ostatnią część naszego podręcznika, będziemy uczyć się o zwierzętach.

Otwórzcie książeczki na str. 49 – tu są wszystkie zwierzątka, których nazwy poznamy:

A cow – krowa

A horse – koń

A goat – koza

A donkey – osioł

A hen – kura

A duck – kaczka

Tak jak zawsze – proszę uzupełnić obrazki właściwym kolorem.

1-5 czerwiec 2020 r.

RYBKI

Mam dla Was jeszcze jedno spotkanie z zabawkami – a w szczególności z samochodami, to zapewne coś dla chłopaków! W załączonym zadaniu, proszę pokolorować samochody właściwymi kolorami, czy pamiętacie jak nazywa się samochód w j.angielskim?

https://1drv.ms/b/s!Ar9XNzHy99jBhlQATiHmTe97pcrQ?e=4zYPNm

A car – samochód

Yellow – kolor żółty,

Red- kolor czerwony

Orange – kolor pomarańczowy

Blue – kolor niebieski

Green – kolor zielony

ŻABKI  i   WIEWIÓRKI

Mam dla Was ostatnią lekcję o zwierzątkach, naszym zadaniem będzie przypomnienie nazw tych wszystkich poznanych zwierząt !

Przed nami jeszcze Mabel i książeczka – podręcznik str. 69., Tak jak robiliśmy w przedszkolu, wypchnijcie strony książeczki i będziemy je właściwie składać, ale najpierw powiem Wam o czym jest nasza historyjka.

My już trochę poznaliśmy ta historyjkę w innym zadaniu, ale teraz ułożymy wydarzenia w odpowiedniej kolejności:

  • Mabel śpi, jest w swoim pokoju, przy jej łóżku śpi piesek, a na łóżku kotek.
  • Druga karta to Mabel z cieniem kaczki i kury, to są zwierzątka , które przychodzą do jej pokoju
  • Kolejna karta, to Mabel trzymająca kaczkę i kurę
  • Kolejna karta to Mabel i cień kozy i owieczki
  • Kolejna karta, to Mabel i te wszystkie zwierzęta, które chcą spać w pokoju Mabel
  • Kolejna karta to Mabel i cień krowy i konia
  • Kolejna karta to Mabel ze wszystkimi zwierzętami, łącznie z konikiem i krową
  • Ostatnia karta to domek, w którym widać śpiące zwierzęta

Proszę teraz spróbować w takiej kolejności ułożyć swoją książeczkę i nazwać wszystkie zwierzęta po angielsku, które przychodzą do Mabel.

I jeszcze dwie karty dla Was – gra oraz słowniczek:

https://1drv.ms/b/s!Ar9XNzHy99jBhlZqowCvUQ6E16Cd?e=KynRbU

https://1drv.ms/b/s!Ar9XNzHy99jBhlUTMrHrKV5OXIsw?e=7k2lOB

MOTYLKI

Dla Was na koniec unitu o rodzinie i uczuciach, są do zrobienia karty – w teczce znajdziecie karty do unit 7, możecie je wypchnąć, pokolorować, powtórzyć nazwy członków rodziny i ich uczuć.

W podręczniku widzimy to na str. 47.

Proponuję też rozwiązać str, 48 – w zad. 1 numerujemy członków w rodzinie w dowolnej kolejności, a w zad. 2 rysujecie buziom „uczucia” – ktoś może być happy, ktoś może być sad itd.

 

25 – 29 maj 2020 r.

RYBKI

W  dzisiejszym spotkaniu przypomnę Wam nazwy zabawek:

A scooter / a teddy  / a car  /  a book

Mam dla Was nowe zadanie – uzupełnijcie na obrazku wszystkie kółka, odpowiednim kolorem. Myślę, że nie będzie to trudne !

https://1drv.ms/b/s!Ar9XNzHy99jBhhF7i0p-87iiuh7n

W załączeniu przesyłam Wam laurkę na Dzień Mamy – możecie ja wykonać , pokolorować i podarować swojej mamie!

https://1drv.ms/w/s!Ar9XNzHy99jBhhCBTYADFNvuKntk?e=vxshkP

ŻABKI  I   WIEWIÓRKI

 Uczymy się o zwierzątkach, jesteśmy w książeczkach już na stronie 67- oto zadanie dla Was, wypchnijcie zwierzaki i możecie się bawić! Czy pamiętacie nazwy tych zwierząt?

A goat / a cow / a horse / a sheep / a duck / a hen

Wykonajcie też laurkę dla Waszych mam!

https://1drv.ms/w/s!Ar9XNzHy99jBhhCBTYADFNvuKntk?e=vxshkP

https://1drv.ms/u/s!Ar9XNzHy99jBhhM2TdeskiNAZ3e7?e=jXQjgs

MOTYLKI

Uczymy się o rodzinie, ostatnio poznaliśmy nazwy członków rodziny.

Najpierw możemy dziś zobaczyć DVD kolejny odcinek przygód Nate i Kate: w podręczniku to jest str. 45 – jeśli się uda to przesyłam link do obejrzenia DVD :

https://1drv.ms/v/s!Ar9XNzHy99jBhhRFBvyWwp7F_y4h?e=SJh9ZL

Po obejrzeniu w historyjce w książce, na każdym obrazku kolorujemy ubranie albo zwierzątko, które nie zostało pokolorowane.

W opowiadaniu przypomnicie sobie też o uczuciach – kto jest happy, kto jest excited, kto jest sad

Czy pamiętacie wszystkie te nazwy uczuć?

Aby trochę to przypomnieć zróbcie zad. 1 na str.46 w Waszych książeczkach – potrzebujemy do tego nagrania nr 62:

https://1drv.ms/u/s!Ar9XNzHy99jBhhZ-ZHJ0dWXyQZsN?e=ovcpRj

Wy również nie zapominajcie o Dniu Mamy!

 

18 - 22 .05

RYBKI

Czy pamiętacie, że ostatnim razem poznaliśmy ‘a red car’ – szukaliśmy ulubiona zabawkę Rocket.

Dziś chciałabym Wam zaprezentować inne zabawki:

A scooter – hulajnoga

A teddy – pluszowy miś

A car – samochód

A book – książka

Przypominam też słowo „a toy” – zabawka.

Poniżej zamieszczam link do materiałów, możecie wydrukować karty pracy, na jednej karcie łączymy zabawki z właściwym cieniem, na kolejne karcie kolorujecie kółka hulajnóg w odpowiednim kolorze, wysyłam też piosenkę o zabawkach. Polecam posłuchać!

Oto link do materiałów:

https://1drv.ms/u/s!Ar9XNzHy99jBhTMsKdiFRYTKBW63?e=vGLBbe

ŻABKI  I   WIEWIÓRKI

Uczymy się cały czas o zwierzątkach, powtarzajcie ich nazwy oraz wykonajmy kolejne ćwiczenia
w książeczkach – czyli str. 63 (łączymy zwierzątka z cieniem), str.64 (pomagamy kaczątku odszukać tatę – rysujemy drogę labiryntem) oraz str. 65 i 66 – historyjka o Mabel – zaznaczcie właściwe obrazki, zwróćcie uwagę na zwierzęta oraz na pogodę za oknem:

  1. Farmerka Mabel śpi, jest noc, piesek i kotek też śpią, wszystkie zwierzęta na farmie śpią, na dworze jest zimno i pada śnieg.
  2. Nagle, słysząc hałas, Mabel, kotek i piesek budzą się. Boją się. To tylko brązowy kurczak i biała gęś chcą wejść do środka, do ciepłego domku.
  3. Zwierzęta po kolei przychodziły do domu Mabel – i tak: krówka spała w wannie, konik+gęś + czarna koza+kotek+biała owca+ pies spali w pokoju Mabel, a ona sama spała w bujanym fotelu .

Na stronie 66 możecie sami narysować gdzie spały zwierzęta.

Podaję również link do karty pracy:

https://1drv.ms/b/s!Ar9XNzHy99jBhTowt9GLY6GOWstR?e=S7wYVu

MOTYLKI

Rozpoczynamy unit 7 czyli strona 43 – poznajemy nazwy członków rodziny, tu poprawiacie kontury postaci, udostępniam również nagrania nr 58 do posłuchania wymowy:

https://1drv.ms/u/s!Ar9XNzHy99jBhTvt8IOp-79g2FyD?e=BI8XhF

Family – rodzina

Mummy – mama

Daddy- tata

Grandma – babcia

Grandpa – dziadek

Sister- siostra

Brother – brat

Na stronie 61 uzupełniamy naklejki w drzewie rodzinnym, przyklejacie naklejki zgodnie z nagraniem:

https://1drv.ms/u/s!Ar9XNzHy99jBhTy9lIqYg2ioHoLk?e=d62xPV

lub w dowolnej kolejności, jeśli nie macie możliwości odsłuchania nagrania. Naklejki znajdziecie w Waszej teczce.

 

11- 15 maj 2020 r.

RYBKI

Zobaczcie na załączony obrazek, widzimy tam Rocket i Star, bawiących się w przedszkolu.

Usłyszycie historyjkę, z której dowiemy się, że Rocket bawi się samochodami, a Star bawi się w piasku. Rocket szuka czerwonego samochodu pod misiem, pod skuterem, pod książką…i nie może go znaleźć, a tak bardzo go lubi.

Pomóżmy Rocket znaleźć jego czerwony samochód, jeśli uda się wydrukować obrazek, to narysujmy piękny czerwony samochód w piaskownicy! Rocket bardzo się ucieszy.

Możecie wysłuchać opowiadania z nagrania oraz możecie wysłuchać piosenki „The red car” – czerwony samochód.

Red – czerwony

Car – samochód

I like the red car best – najbardziej lubię czerwony samochód

Oto link do materiałów online:

https://1drv.ms/u/s!Ar9XNzHy99jBhFpVnitCEEXFJ8YI?e=RYbi5h

ŻABKI  I   WIEWIÓRKI

Otwieramy książeczki na str. 60+61 – czeka na Was zadanie z naklejkami i zwierzątkami, proszę przykleić naklejki w dowolnym ale właściwym miejscu na obrazku. Możemy jeszcze zrobić zadanie na str. 63 – łączymy zwierzątka z ich cieniem.

Przypominamy nazwy poznanych zwierzątek – pig, duck, rabbit, hen, sheep, horse, cow, cat, dog, goat, chick. Czy znacie jeszcze inne nazwy zwierząt? Jestem tego ciekawa.

Polecam również wysłuchać piosenkę „Old MacDonald had a farm..” – można w YouTube wpisać tytuł piosenki lub skorzystać z linku poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo

MOTYLKI

Jestem ciekawa czy udało się rozwiązać zaproponowane ostatnio zadania, czy pamiętacie nazwy części ciała, których uczymy się w tym rozdziale? Dla utrwalenia poznanego słownictwa, proponuję wykonać mini karty, zgodnie z opisem ze str. 39 – czyli szukamy w teczce karty z częściami ciała, jeśli macie możliwość wykonania ksero tej samej strony, zróbcie sobie podwójne karty i możecie grać w memory!

Proszę również rozwiązać zadania ze str. 40 , do zad.1 będzie potrzebne nagranie nr 54 – w załączeniu.

W zad. 2 należy dokończyć rysowanie części ciała, powtórzcie też ich nazwy.

Link do nagrania:

https://1drv.ms/u/s!Ar9XNzHy99jBhF49zbOtljflo7LI?e=AR9jZ9

 4-8 maj 2020 r.

RYBKI

Dziś nas czeka jeszcze jedno spotkanie ze Star i jej przyjęciem urodzinowym. Czekają na nas do wykonania karty pracy, jeśli tylko macie możliwość wydruku, to polecam ich wykonanie .

Materiały:
https://1drv.ms/u/s!Ar9XNzHy99jBhAc0Kd_uITa8WIhG?e=gxhRWX

ŻABKI  I  WIEWIÓRKI

Zaczynamy nowy rozdział !

Jesteśmy w podręczniku na str. 59, proszę pokolorować obrazek według wskazówek z kolorami. Czy pamiętacie nazwy wszystkich kolorów?  (Purple, green, black, red, pink, white (biały), yellow, blue) Jak widzicie nasz nowy rozdział wprowadzi nas na wieś, poznamy nazwy zwierzątek po angielsku, ale to na następnej lekcji.

MOTYLKI

Pamiętacie jakie poznaliśmy części twarzy ostatnim razem? 
To dziś czeka na Was historyjka „Nate and Kate” – DVD do obejrzenia w załączeniu.
Potem w książeczkach na str. 37, poprawmy na każdym obrazku po jednym wykreskowanym elemencie.
Gotowe? To ruszamy na stronę 38, w zad. 1 narysujcie każdemu stworkowi takie elementy ciała jakie tylko chcecie!

Materiały DVD:

https://1drv.ms/u/s!Ar9XNzHy99jBhAoIYZPf8vqapVxz?e=cZawDX
A na stronie poniżej, można pograć w tworzenie i projektowanie twarzy czyli „Make a face”:

https://genkienglish.net/fukuwaraigame.htm

To wszystko w tym tygodniu, pamiętajcie o powtarzaniu nowych słówek.

Pozdrawiam wszystkie przedszkolaki.

27-30 kwiecień 2020 r.

RYBKI

Przypominamy poznane wcześniej słowa z przyjęcia urodzinowego Star i koncentrujemy się dziś na kolorze pomarańczowym, pomarańczach i soku pomarańczowym, czyli ORANGE, wszystko będzie „orange”.

Dla uporządkowania:

Orange – kolor pomarańczowy

Oranges – pomarańcze

Orange juice – sok pomarańczowy

W załączeniu znajdują się dwie karty pracy – na jednej zobaczycie  drzewo z pomarańczami, czyli orangetree, jeśli możecie wydrukować ta kartę, to proszę pokolorować wszystkie pomarańcze. Na drugiej karcie, ułóżcie historyjkę w odpowiedniej kolejności.

Możemy sobie również przypomnieć wcześniejsze piosenki z nagraniami.

Materiały:

https://1drv.ms/b/s!Ar9XNzHy99jBgzovtWRxlj-SU454?e=rjVkNk

https://1drv.ms/b/s!Ar9XNzHy99jBgzkn5nSPTa9424qN?e=OACxMP

ŻABKI  i   WIEWIÓRKI

Podręczniki str. 55 – 58

Na str. 55 mamy papugę, zgodnie z poleceniem możemy ją wyciąć i pokolorować, a jest to bohaterka opowiadania ze str. 57-58. Historyjka o Kaapo, możemy wykonać książeczkę zgodnie z kolejnością wydarzeń (karty z historyjką znajdują się w załączeniu – historyjka mówi o Kaapo , którego poznajemy czytającego książkę o papugach, Kaapo poznaje Ayo papugę, z którą się bawi i jest bardzo szczęśliwy, Ayo umie bawić się piłką, ale gdy Ayo trafia do klatki jest bardzo smutna, w końcu Kaapo jest zły ponieważ Ayo nie chce się bawić, a tymczasem Ayo siedząc w klatce bardzo się boi, ale gdy Kaapo w końcu wypuszcza papugę na wolność, zarówno on jak i Ayo są znów szczęśliwi)

Możemy również wykonać zadanie z papugą z materiału dołączonego oraz wykonać w domu książeczkę, zgodnie z kolejnością wydarzeń.

Materiały:

https://1drv.ms/u/s!Ar9XNzHy99jBgz7hVCOCXpPwDXMI?e=oVfhvE

MOTYLKI

Otwieramy książeczki na str. 35, rozpoczynamy nowy rozdział, w którym będziemy uczyć się o elementach ciała, na tej stronie możemy rozwiązać zadanie, poprawić każdy element, możemy też wysłuchać nagrania 48 , nasze nowe słówka to:

Head – głowa                          eyes - oczy

Hair – włosy                            teeth - zęby

Nose – nos                               ears - uszy

Mouth – usta

Rozwiązujemy również str. 36 wraz z nagraniem nr 50.

Materiały:

https://1drv.ms/u/s!Ar9XNzHy99jBg0ILYX-PMBVTf0gI?e=xtmLIT

 

20-24 kwiecień 2020r

RYBKI

Jesteśmy nadal w temacie urodziny Star, w tym tygodniu, zwrócimy uwagę na jedzenie, które widzimy na przyjęciu u Star:

GRAPES – winogrona                            CAKE – ciasto                  ICE CREAM – lody

ORANGE JUICE – sok pomarańczowy

W załączeniu będzie karta z zadaniem, pokolorowanie urodzinowego jedzenia, wysłuchanie piosenki „My party”.

Oto link do materiałów: https://1drv.ms/u/s!Ar9XNzHy99jBgmYjeiYt1OilttyP?e=V9L2Gw

ŻABKI  i   WIEWIÓRKI

Otwieramy książeczki na str. 48 i 49, przyklejamy odpowiednio naklejki z uczuciami.

Rozwiązujemy również str. 52, 53 i 54 -  zgodnie z poleceniem.

MOTYLKI

Otwieramy książeczki na str. 31, mamy tu historyjkę, załączę DVD    (link:https://1drv.ms/u/s!Ar9XNzHy99jBgm0rxPIv2fYbUqSu?e=6LOel4 ) , jeśli uda się obejrzeć to proszę próbować. W książeczkach na każdym obrazku kolorujemy element ubrania, który nie jest pokolorowany.

W książeczkach na str. 32 wykonujemy zad. 1 – możemy bez słuchania, od postaci przejechać do ubrania i pokolorować wybranym dowolnie kolorem.

W książeczkach na str. 33 widzimy jak dzieci mają przed sobą kartę z ubraniami, taką kartę znajdziemy w teczkach przy książce do j. angielskiego, można tą kartę wyszukać i pokolorować ubrania, przy okazji przypomnieć ich nazwy, można ubrania policzyć, ile jest ubrań w każdej walizce.

Proponuję jeszcze rozwiązać stronę 34, w zad. 1 zakreślamy ubranie, które usłyszymy w załączonym nagraniu (link do nagrania: https://1drv.ms/u/s!Ar9XNzHy99jBgmtuMANbvZqzuVhT?e=s9Id1n ), a w zad. 2 liczymy wybrane ubrania i wpisujemy ich liczbę w okienko.