Ramowy rozkład dnia
Powitanie dnia w przedszkolu
Godziny | Działania podejmowane |
---|---|
5:30 – 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola.Zajęcia opiekuńcze.Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci,w tym czytaniem,liczeniem i pisaniem.Gry i zabawy dydaktyczne,tematyczne i konstrukcyjne,badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego.Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje,ćwiczenia ortofoniczne,oddechowe i słuchowe,gramatyczne itp.Słuchanie utworów literatury dziecięcej,historyjki obrazkowe.Prace porządkowo – gospodarcze. |
8:00 – 8:30 | Zabawy według zainteresowań dzieci.Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz dziećmi zdolnymi.Ćwiczenia poranne. |
Działalność edukacyjna w zakresie minimum programowego
Godziny | Działania podejmowane |
---|---|
8.30 - 9.00 | Czynności porządkowe.Wykonywanie zadań wynikających z obowiązków dyżurnych.Przygotowanie do śniadania - doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków,kulturalnego zachowania przy stole.Śniadanie. |
9.00 - 11.15 | Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu,kierowane i nie kierowane,prowadzone według planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania.Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela.Zabawy i zajęcia muzyczno - ruchowe,zabawy w języku obcym, nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem.Spacery,zabawy na świeżym powietrzu,zabawy i gry ruchowe,obserwacje przyrodnicze,prace porządkowe i ogrodnicze.Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
11.15 - 11.45 | Czynności higieniczno - porządkowe,przygotowanie do obiadu.Wykonywanie zadań wynikających z obowiązków dyżurnych.Obiad. |
11.45 - 13.30 | I grupa - dzieci młodsze - 3 - 4- letnich:mycie zębów,relaksacja,odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych czytanych przez nauczyciela; praca korekcyjno-kompensacyjna i indywidualna. II grupa - dzieci starsze - 5 - 6 letnie:mycie zębów,tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej,ruchowej i werbalnej dzieci,praca indywidualna,zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat,zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań,zabawy w teatr.Prace nauczycielki o charakterze obserwującym;zajęcia dodatkowe (w tym religia na wniosek rodziców).Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
Poobiedni relaks w przedszkolu
Godzina | Działania podejmowane |
---|---|
13.30 - 14.00 | Czynności porządkowe i higieniczno - samoobsługowe,przygotowanie do posiłku.Podwieczorek. |
14.00 - 15.30 | Zabawy zorganizowane lub dowolne,podejmowane z inicjatywy dzieci.Ćwiczenia indywidualne dostosowane do ich możliwości,zabawy,gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem,czytanie fragmentów książek,układanie puzzli,ćwiczenia grafomotoryczne. |
Pożegnanie dnia w przedszkolu
Godzina | Działania podejmowane |
---|---|
15.30 - 16.30 | Zajęcia opiekuńcze.Prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych.Rozchodzenie się dzieci. |