Ramowy rozkład dnia
Powitanie dnia w przedszkolu
Godziny | Działania podejmowane |
---|---|
5:30 – 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zajęcia opiekuńcze. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci, w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem. Gry i zabawy dydaktyczne, tematyczne i konstrukcyjne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe i słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Prace porządkowo – gospodarcze. |
8:00 – 8:30 | Zabawy według zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz dziećmi zdolnymi. Ćwiczenia poranne. |
Działalność edukacyjna w zakresie minimum programowego
Godziny | Działania podejmowane |
---|---|
8.30 - 9.00 | Czynności porządkowe. Wykonywanie zadań wynikających z obowiązków dyżurnych. Przygotowanie do śniadania - doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. Śniadanie. |
9.00 - 11.15 | Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu, kierowane i nie kierowane, prowadzone według planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia muzyczno - ruchowe, zabawy w języku obcym, nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
11.15 - 11.45 | Czynności higieniczno - porządkowe, przygotowanie do obiadu. Wykonywanie zadań wynikających z obowiązków dyżurnych. Obiad. |
11.45 - 13.30 | I grupa - dzieci młodsze - 3 - 4- letnich: mycie zębów, relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych czytanych przez nauczyciela; praca korekcyjno-kompensacyjna i indywidualna. II grupa - dzieci starsze - 5 - 6 letnie: mycie zębów, tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej i werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr. Prace nauczycielki o charakterze obserwującym; zajęcia dodatkowe (w tym religia na wniosek rodziców). Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
Poobiedni relaks w przedszkolu
Godzina | Działania podejmowane |
---|---|
13.30 - 14.00 | Czynności porządkowe i higieniczno - samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. Podwieczorek. |
14.00 - 15.30 | Zabawy zorganizowane lub dowolne, podejmowane z inicjatywy dzieci. Ćwiczenia indywidualne dostosowane do ich możliwości, zabawy, gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne. |
Pożegnanie dnia w przedszkolu
Godzina | Działania podejmowane |
---|---|
15.30 - 16.30 | Zajęcia opiekuńcze. Prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Rozchodzenie się dzieci. |